Despre mine

Fotografia mea
Veselă, sociabilă, visătoare

duminică, 22 iulie 2012

Alhambra-interioare

 Alhambra-gravură de Adolf Steel(1829-1907)
***
Despre Alhambra am scris și pe alt blog(janina-reverie blogspot.ro). Abordarea era diferită și era intittulată ”Orient în Occident”.
Acum aș vrea să descriu locurile pe care le-am văzut dintr-o perspectivă mai personală, prezentâdu-mi impresiile în lumina lecturilor mele mai vechi, la care am revenit cu uimire și încântare...
***
Interioarele de la Alhambra sunt uimitoare : ferestrele cu jaluzele ajurate (celosias), ușile,  pereții, coloanele,
arcurile interioare, plafoanele din lemn sau bolțile cu ”mocarabes”, decorațiile din plăcuțe ceramice colorate (azulejos), ornamentele florale sau geometrice sau caligrafiile sunt realizate cu o măiestrie și cu o finețe inegalabile.

*** Sala de la Barca
(notă de lectură)
  ”Anticamera sălii Ambasadorilor este vrednică de menirea sa :  îndrăzneala arcadelor, varietatea și frumoasa împletire a arabescurilor, mozaicurile de pe ziduri, lucrătura bolții sale de stuc sculptată precum tavanul unei peșteri pline de stalactite , pictată în azuriu, verde și roșu, culori ce sunt încă vizibile ,formează un ansamblu de o originalitate și de o ciudățenie fermecătoare.
De-o parte și de alta a ușii sunt săpate ...două nișe de marmură albă sculptate cu o nespusă finețe...”

(fragment din descrierea făcută de Theophile Gautier)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu