Despre mine

Fotografia mea
Veselă, sociabilă, visătoare

miercuri, 16 mai 2012

Peisaje

Sierra Nevada
Ascensiune pe  Mulhacén
(note de lectură) 
  Descrierea peisajelor,făcută de Don Teofilo,este deosebit de frumoasă și îmi amintește de descrierile lui Mihail Sadoveanu și Calistrat Hogaș.
”La dreapta și la stânga se întindeau,cât vedeai cu ochii,prăpastii fermecătoare,foarte albastre,foarte azurii,foarte vaporoase,variind între o mie cinci sute și două mii de picioare adâncime,diferență care,de altfel nu ne prea neliniștea,câteva duzini de stânjeni în plus sau în minus neschimbând nici într-un fel lucrurile.
Mă trec fiorii când îmi amintesc de o trecătoare,lungă de trei sau patru bătăi de pușcă și lată de două picioare,ce era ca un pod natural aruncat între două genuni”.
În unele locuri,cărarea era atât de îngustă , încât calul de-abia avea loc să-și așeze copita , în timp ce picioarele îmi atârnau fiecare deasupra altui abis.
...
Crestele ce rămăseseră în urmă se desenau ca pe o mare hartă geografică.Vega din Granada și întreaga Andaluzie se desfășurau ca o mare azurie pe a cărei întindere cele câteva puncte albe izbite de razele soarelui semănau cu pânzele unei corăbii.Culmile vecine,pleșuve,despicate și crăpate de sus până jos,îmbrăcau în umbră tente verzi-cenușii,albastre,liliachii și perlate,iar în lumină cele maiicalde și mai ferme tonuri de coajă de portocală,de piele de leu și de aur brun...”
***
 Pentru că nu am putut  să facem o plimbare prin Parcul Sierra Nevada, ne-am mulțumit să admirăm de departe  munții și vârful Veleta de pe terasele palatului Generalife

                      Sierra Nevada și vârful Veleta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu