Despre mine

Fotografia mea
Veselă, sociabilă, visătoare

joi, 20 septembrie 2012

Farmecul Alhambrei (I)

Oraș -cetate izolat de lume,Alhambra a fost construită de sultanii nasarizi pentru ase bucura aici e pământ de plăcerile Paradisului.Chiar a fost numită”Raiul lui Mohamed”pentru a aminti de sultanul care a avut cea mai mare contribuție la realizarea acestui paradis terestru.
Vizitatorul care se plimbă prin curțile și grădinile sale,care contemplă uimitoare decorație a sălilor,o minune de delicatețe și fantezie poate să înțeleagă vraja acestui palat plin de legende care păstrează în el întreaga magie și poezie a Orientului.
Am văzut palatul Alhambra .Am privit îndelung sălile împodobite cu filigrane și arabescuri,am trecut prin curțile sale cu fântâni și bazine în care apa cristalină oferă auzului o muzică divină.
Am văzut poemele fixate de misterioasa caligrafie arabă pe pereții încăperilor .
Am văzut și incredibilele cupole stelate cu stalactite, care rivalizează cu firmamentul...
Și am înțeles pe deplin acea zicală populară care afirmă că”nu există mai mare nefericire decât să fi orb în Granada.”
Poetul arab Ibn Zamarak ne-a lăsat următorul îndemn: ”Câtă odihnă pentru ochi! Privește-mă,vizitatorule!Îmi  vei cunoaște ființa dacă îmi privești  frumusețea !

Janina,Jurnal,2008

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu